۱. روند جدید آزمون ها، مصاحبه شفاهی ندارد.
۲. ماژول ۱۷ از آزمون B1 حذف شده است البته در بوکلت های این موسسه موجود هست.
۳. در یک روز میتوانید یک یا چند ماژول را امتحان بدهید.
۴. در امتحان دادن رعایت تربیت ماژول ها مهم نیست.
۵. ماژول 7 دارای دو سوال تشریحی، ماژول 9 یک سوال تشریحی و ماژول 10 یک سوال تشریحی دارند که عموما سوالات کلی می باشند و می توانید سوالات تشریحی رو به فارسی جواب بدهید.
برای قبولی در این ماژول ها، بایستی ۷۵% نمره رو از تشریحی ها هم کسب کنید.
۶. در مورد سوالاتی که دارای دو جواب صحیح هستند، جواب صحیح رو از TTS ها پیدا کنید و در آزمون پاسخ صحیح رو بزنید. هرچند احتمال آمدن اینگونه سوالات از بقیه کمتر می باشد.
۷. برای ثبت نام و موفقیت در امتحان از ماژول های راحت تر مثل ماژول یک و دو شروع کنید و ماژول های تشریحی دار رو در اخر امتحان بدهید.
۸. تعداد سوالات و زمان هر آزمون مشخص هستند.
قوانین جدیدآزمونهای فنی(B1.1 و B2)بصورت ماژولی
طبق قوانین جدید سازمان هواپیمایی کشوری پارت 66 ، در صورتیکه متقاضی دوره های آزاد را گذرانده باشد باید به مدت 3 سال در شرکت هواپیمایی به کسب تجربه بپردازد.
در صورتیکه تحصیلات آکادمیک مرتبط ( دوره 2 ساله دانشگاهی) را گذرانده باشد باید بمدت 2 سال در یک شرکت هواپیمایی به کسب تجربه بپردازد.
در صورتیکه متقاضی در آزمون مردود شده ، غیبت و یا تقلب کرده باشد و بخواهد در امتحان مجدد ثبت نام نماید میبایست شرایط زیر محیا باشد:
- برای ثبت نام مجدد در آزمون فاصله زمانی امتحان بعدی از زمان امتحان قبلی میبایست 90 روز گذشته باشد.
- اگر متقاضی به صورت پیوسته 3 بار مردود شده باشد زمان امتحان بعدی آن میبایست یکسال بعد از آخرین امتحان باشد.
- برای وضعیت تقلب ، فاصله زمانی دو امتحان میبایست یکسال باشد.